מילה חדשה לערב הזה

לאט לאט אני אוספת מילים מתרבויות שאני לא יודעת עליהן הרבה –

ומגלה דרכן עולם שלם שנפתח בפניי.

דרך חדשה לבטא מחשבות.

מצאתי את המילה הזו בשפה הדנית: Hygge.

(במשך שבוע ביטאתי אותה "היגי", עד שהבנתי שזה בכלל "הְיוּ-גַּהּ").

וכמה המילה הזו מתאימה לי עכשיו,

כשהעולם בחוץ נהייה משוגע,

כששערים נסגרים והרחובות מתרוקנים.

אז "היוגה" מכילה עולם ומלואו.

היא לא רק תחושה נעימה וחמימה,

היא לא רק יצירת אינטימיות והימצאות יחד,

והיא גם לא רק הנאה מדברים פשוטים ויומיומיים.

היא יותר מזה.

אלו הנרות הדולקים, האורות המעומעמים,

הנוכחות ברגע הזה.

השיחות המחבקות שאין בהן צודקים ולא צודקים,

וגם אין בהן פוליטיקה או דרמה.

אלו גרביים חמימות, עוגיות שוקולד נימוחות,

רוגע, נינוחות ושום דבר שמטריד כרגע.

זו הוקרת תודה על כך שברגע הזה – הכל טוב.

וכל זה במילה אחת.

**

מרגש אותי לגלות מילים כאלו שפשוט אי אפשר לתרגם.

שצריך ספר שלם כדי להתחיל להסביר,

את מה שמושרש כל כך עמוק בתרבות שאני לא מכירה.

וכמה שה"היוגה" הזו מתאימה לי עכשיו,

כשהעולם בחוץ משוגע וכל מה שצריך נמצא כאן בפנים.

wp-1583701784313.jpg

 

כתיבת תגובה