תובנה אחת לגיל 38

בכל שנה, לקראת יום ההולדת שלי,

אני מפרסמת בבלוג רשימה שבה מספר התובנות והמחשבות שווה לגיל שלי.

כך היו לנו 26 תובנות לגיל 26,

27 הבטחות לגיל 27, וכן הלאה

זה תמיד הפוסט הכי מאתגר של השנה,

וככל שהגיל עולה הוא נהייה מאתגר יותר 🙂

**

זה לא שאני לא רוצה למצוא 38 תובנות,

זה פשוט שהשנה הזו כבר הביאה איתה תובנה אחת, והיא יותר חשובה לי מכל האחרות.

היא חשובה לי כי היא באה באמת, כי נגעתי בה,

לא כי התיישבתי ביום ראשון וחשבתי על אילו תובנות אני יכולה לכתוב.

**

הנה תובנה אחת לגיל 38.

אין דבר כזה "כל החיים". אין דבר כזה "אף פעם".

דברים משתנים כל הזמן. המציאות מתהפכת ברגע אחד.

הדבר הגדול הבא הוא בלתי צפוי.

ראינו את זה עם מגיפות ומלחמות,

ראיתי את זה גם בחיים האישיים.

אנשים באים ואנשים הולכים, דברים שנראו לנצח מתנפצים,

דברים אחרים צומחים.

אנחנו לומדים דברים. אנחנו שוכחים דברים אחרים.

אני שואלת אם המקצוע הזה מתאים לי ל"כל החיים".

חברה שואלת אם היא לא תרגיש ככה יותר "אף פעם".

אחרת שואלת אם ככה זה יראה "כל הזמן".

אין. דבר. כזה.

החיים עוד יתהפכו עשרות פעמים.

זה לא שלא צריך לחשוב קדימה ואין זמן אחר מלבד עכשיו.

כן, כדאי לתכנן ולשאוף וללכת בכיוון מסוים.

אבל זה תמיד צריך להיות עם צניעות והבנה שאנחנו לא יכולים לראות כל כך רחוק.

ולמה התובנה הזו חשובה?

כי לשאלות האלה יש משקל כבד מאוד, וחוסר הוודאות מעכב.

יש משהו משחרר בלהתמקד רק בעתיד הקרוב.

זה מוריד את האחריות מהחלטות הרות גורל.

זה מאפשר את הקבלה שמה שאני מרגישה עכשיו כנראה לא ימשיך.

**

עם התובנה הזו שאני מוסיפה לרשימה,

אני רואה כמה שהפוסטים האלו של יום ההולדת משקפים את המקום שאני נמצאת בו באותו הזמן.

בזמן הזה, תובנה אחת מספיקה לי.

❤️

2 תגובות הוסף תגובה

  1. תורה ואני הגיב:

    מזל טוב מוקדם 🥳
    תודה על התובנה המרעננת והמרגשת.
    איזה כיף להרגיש את החופש הזה.
    להקל את האחיזה הלופתת בתבניות המגבילות של החשיבה שלנו.
    כמו שאמרת: אין. דבר. כזה.
    אני שומע אותך נושמת חופש.

    1. הילי ג'פרי הגיב:

      תודה רבה, אליעזר!
      בהחלט התובנה הזו עוזרת להשיל את המשקל הכבד שעל הכתפיים.
      ואתה צודק, קל יותר לנשום.

כתיבת תגובה